همزمانی لغو سخنرانی علی مطهری با روز اربعین و حاشیه‌سازی بی‌سابقه اصلاح‌طلبان در فضای مجازی، همنوا با رسانه‌های خارج‌نشین و معاند در این رابطه را فقط می‌توان با هدف به حاشیه‌بردن اخبار تجمع ده‌ها میلیونی زوارالحسین در کربلا و تجمع بی‌نظیر جاماندگان حسینی در تهران تفسیر کرد.

به گزارش مشرق،حبیب ترکاشوند- روز گذشته و در سالروز اربعین سالار شهیدان خبر لغو سخنرانی یک نماینده مجلس (علی مطهری) در مشهد باعث حاشیه‌سازی خارج از عرفی در فضای مجازی توسط اصلاح‌طلبان همنوا با جریان معاند انقلاب شد که قابل تامل جدی بود.

ظاهرا حضور ده‌ها میلیونی شیعیان جهان در کربلای معلا که باید آن را بی‌نظیرترین تجمع تاریخ بشر نامید و به تبع آن حضور صدها هزار نفری مردم عزادار تهران در مراسم جاماندگان اربعین به مذاق برخی اصلاح‌طلبان خوش نیامده و این حماسه‌ عظیم را در راستای منافع خود ندید‌ه‌اند از این رو سعی دارند با «بحران‌زایی» اخبار این حماسه را به حاشیه ببرند.

رسانه‌های اصلاح‌طلب همگام و همنوا با کانال‌ها و سایت‌های معاند نظام، لغو سخنرانی یک نماینده حاشیه‌ساز مجلس در مشهد (با موضوع حاشیه‌سازتر از خوی وی برای سخنرانی) را بهانه کرده‌اند تا با بزرگنمایی این خبر، اصل «محشر حسینی» را تحت‌الاشعاع قرار دهند.

اینکه این سخنرانی چرا لغو شده و دلیل آْن چیست، همانگونه که وزیر کشور نیز به معاون سیاسی خود دستور داده، در حال رسیدگی قانونی است و باید همه احزاب، شخصیت‌ها و رسانه‌ها منتظر رسیدگی قانونی به این رخداد باشند اما اینکه چرا این جماعت در روز مقدسی مانند اربعین این خبر حاشیه‌ای را به خبر اصلی روز اربعین خود تبدیل کردند و حتی تا روز بعد از اربعین دراین‌باره صبر نکردند، موضوع دیگری است که باید خود بدان جواب دهند. شاید از جایی ماموریت(!)   داشتند.

نفاق جماعت اصلاح طلب در حمایت از آزادی بیان و انتقاد از لغو یک سخنرانی وقتی روشن می‌شود که لغو سخنرانی ده‌ها شخصیت و نماینده اصولگرا در دانشگاه‌ها و شهرستان‌ها طی سه سال گذشته نه تنها با انتقاد آنان مواجه نشده که از آن حمایت نیز می‌کنند .

موضوع بعدی در این قضیه مواضع شخص مطهری در این رابطه است که بستر این حاشیه‌سازی را مهیا کرد. وی روز گذشته پس از لغئ سخنرانی خود بلافاصله با ارسال نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور ضمن تهدید وی، بدون ارائه کوچکترین سندی انگشت اتهام خود را به سوی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نشانه گرفت و نوشت: «همانطور که مستحضر هستید برنامه سخنرانی اینجانب درمشهد در روز اربعین تحت عنوان «تحلیل واقعه کربلا» به دستور دادستان مشهد و به قول خودش بر اساس نامه‌ای که به او رسیده است لغو شد. امیدوارم این نامه از آقای علم‌الهدی امام جمعه مشهد نباشد. ارتباط این موضوع با دادستان و احیانا امام جمعه برای من روشن نیست. آن که در این موارد مسئولیت دارد استاندار و شورای تامین است که ظاهرا مسلوب الاختیارند. لطفا برای ما روشن فرمائید که حاکم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام جمعه؟»

نامه مطهری بهانه خوبی به دست ضدانقلاب داد تا عقده‌های فروخورده خود از مواضع انقلابی آیت‌الله علم الهدی را فرو بریزند و ایشان را در فضای فجازی آماج لجن‌پراکنی خود قرار دهند این در حالی بود که شب گذشته دفترآیت‌الله علم‌الهدی ضمن تکذیب ادعاهای مطهری اعلام کرد: «آیت‌الله علم‌الهدی اصلا به چنین سخنرانی و مراسمی توجهی نداشته است و این حق را دارد که علیه شخص مفتری اقدام قضایی کند و در صورت عدم جبران تشویش اذهان عمومی توسط این شخص، اقدام خواهد شد.»

حال باید دید مطهری مدعی قانونمداری حاضر است بخاطر این اتهام‌زنی خود از ایشان عذرخواهی کند یا این بار نیز مانند هتاکی به ساحت مقدس امام رضا (ع)، راه دیگری برای فرار خود می‌جوید.

فراموش نکرده‌ایم همین نماینده محترم که خود را زیر نام همیشه جاوید شهید مطهری ـ تئوریسین بزرگ انقلابـ    مخفی کرده و از قبل آن نان می‌خورد، چندی پیش به بهانه موضوع برگزار کنسرت، به امام معصوم (ع) توهین کرد و وقتی با موج انتقادات مردم و علما مواجه شد، بدون اعلام عذرخواهی از این هتاکی، عنوان کرد شوخی کرده است و با این کلمه تلاش کرد خود را از زیر بارانتقادات برهاند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    خوب بایدجلوگیری شود ازبرخوردهای صلیقه ایی...اجتماع میلیونی کربلا وعزاداری تهران مختص یک جزیان سیاسی نیست که پشتش قائم بشه...عشق حسین مردمی هست...نه سیاسی عموجون....
  • ترابی ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    حیف مجلس نیست که این فرد نماینده آن باشد چرا به رئیس جمهور در رابطه با اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان مکاتبه نکرده است و چرا دنبال اصلاح قوانین به درد نخور در مجلس نیست تا جلوی چپاول بیت المال گرفته شودچرا به اصلاح فیش های میلیاردی رای نداد؟
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    نفرین خدا بر عناصر خودفروخته استکبار که تحت عنوان مختلف قصد کم رنگ کردن حماسه دهها میلیونی مردم عزادار در اربعین حسینی را دارند.
  • محمد ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    دوست دارم اقای مطهری افاضاتی راکه میخواستند برای مردم مشهد بگویند دریکی ازرسانه های خودکه بیشمارند بیان نمایند تاببینیم چه درافشانی میخواستند بکنندکه نشنیدن ان تولید ضایعه ای کرده که مستلزم اینهمه سروصداست گمانم بازدرحال تنگ کردن قبای مردمندوبازدارن بادادن ادرس غلط چیزی راپنهان میکنند
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    با سلام : اگر میخواهیم انتقاد کنیم باید انتقاد سالم و بدون حب و بغض و عاری از هر گونه طرفداری یک جانبه باشد اگر بناست انتقاد شود باید همه جوانب موضوع بررسی شود همه ما متعلق به ایران هستیم و مملکت و اعتقاداتمان را دوست داریم و همه محترمند هم ملت و هم مسئولیت محترمند فرفی نمیکند دادستان باشد یا امام جمعه یا نماینده و یا فرد عادی . انچه به نظر میرسد این است هر برای اجرای مراسم یک سخنرانی یک مقدماتی ضروری است من جمله مجوز برگذاری سخنرانی اگر تا بحال سخنرانی های انجام شده بدون مجوز بوده (که بعید است اینگونه باشد) چرا بدون مجوز . این سخنرانی هم که اولین سخنرانی نبوده که بگوئیم تجربه نداشته ایم پس بنابر این مجوزی که داده شده یا بجا بوده یا نابجا اگر بجا بوده که چرا لغو شده و اگر بجا نبوده که چرا فقط یک شخص مورد انتقاد قرار میگیرد. آیا به نظر شما درست است که اول یک مجوز صادر شود و بعدا جوانب و عواقب آن بررسی شود من جمله اینکه متوجه بشویم که دشمنی هم داریم که سوء استفاده میکند.
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    با سلام شاید اینجانب نیز منتقد آقای علی مطهری باشم ولی اینکه شما تلاش دارید این موضوع را به اربعین و به حاشیه راندن آن بدانید مصداق سوء استفاده از عنوان و نام امام حسین (ع) است
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    این دولت دولت حاشیه است این کارنکند پس چه کند؟مشکل بی کاری رو حل کند یا مسکن یا ازدواج یا درفکر دوستی با کدخدا واختلاس و حقوق نجومی از بس این دولت کارش زیاد است که نمی داند کدام را حل کند
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    بابا میذاشتین سخنرانیشو بکنه. کسی به سخنرانیهای اینجور آدما گوش نمیده که. اینها و امثال این اقا به اعتبار پدرشون دارن مانور میدن و گرنه خودشون در حد اداره کردن یک مدرسه هم نیستند
  • يك ايراني ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    آقاي مطهري بجاي اين كه بدنبال متهم احتمالي بگردد. برود اگر كار ي از دستش برمي آيد دنبال غارتگران اموال مردم ويايقه كساني كه باحقوق هاي ميلياردي تما م شركت ها كارخانه جات ورشكست شدند ويا از خانم ابتكار بپرسد ابتكار ي كن نفس مردم تهران به شماره افتاده اين ها كار نيست ؟چرابراي هيچي آسمان وريسمان مي بافد راست گفته اند آدمهاي طوخالي و...صدايشان از همه بلند تر است
  • امیر ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    اصلا تمام بیانات آقای ترکاشوند درست.. ایشان منتخب مردم و نائب رییس مجلس هستند و وقتی نائب رییس مجلس حق سخنرانی نداره دیگه حساب کن بقیه رو..
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    چرا همش سخنرانی اصلاح طلبان لغو می شود ؟
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    شما هنوز گوشی دستت نیامده داداش اگر بدانی سوزش راهپیمایی اربعین و البته اشکار شدن ناتوانی دولت در ایجاد تسهیلات چقدر دردناک است برای جماعت هوچیگر و پرمدعا!!
  • مهندس م ش ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    مگر مقام امام حسین به این چیزها ربط داره؟ امام حسین سرمد تمام آزادگان جهان است. انشأ الله نویسنده اشتباه کرده و قصد سو‌ استفاده سیاسی از مقام امام را نداشته. اگر سخنرانی هم غیر قانونی‌ یا بدون ضابطه لغو شده باید پیگیری و اصلاح شود و بهانه نباید باشد.
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    اقای زاکانی و عباسی اصلاح طلبن؟!!! چرا سخنرانی هاشون لغو شد؟ اقای کوچک زاده چطور؟
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    پس این همه سخنرانی که انجام میشه رو نمی بینی ؟! جتی توی شهرهای انقلابی و مذهبی مثل قم و مشهد و یزد هم سخنرانی ها لغو نمیشه اما این جماعت هوچی گر اگر از 100 سخنرانی یک سخنرانی شان برگزار نشود با بوق های داخلی و خارجی گوش عالم را کر می کنند مثل موضوع کنسرت ها که به گفته وزیر گشور فقط در یک سال نه کنسرت لغو شد که 5 مورد آن را خود برگزار کننده ها لغو کردند و باقی علت دیگری داشت اما این جماعت هوچی گوش عالم را کر کرد که نمی گذارند در ایران کنسرت برگزار شود این در حالی بود که فقط مردم قم و مشهد مخالف برگزاری کنسرت در شهرهایشان هستند آن هم به خاطر وجود مقدساتی که در شهر هایشان است
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    همین حرفها را وقتی سخنرانیهای اقای شریعتمداری عباسی و ... مدام پشت سر هم لغو می شدند هم زدید؟ یه دفعه ای بگویید همه خفه شوند فقط شماها حرف بزنید!!
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    هوچیگری نکن عقلت را بکار بینداز
  • علی ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    «مراسم جاماندگان اربعین به مذاق برخی اصلاح‌طلبان خوش نیامده» الهی وجود «برخی اصلاح‌طلبان»«بی‌دین» رو از این مملکت حذف کن. الهی آمین یا رب‌العالمین
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
    0 0
    نماینده بی خاصیت یعنی این . کاش اپسیلونی به باباش میرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس